۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

طرحی برای نجات اثار و اشیاء باستانی ایران (قابل توجه ایراندوستان بویژه مقیم خارج)

با توجه به خشم وکینه نظام غارتگر ضد ایرانی  جمهوری اسلامی به فرهنگ درخشان ایران به ویژه به فرهنگ قبل از اسلام و اثار وگنجینه های باستانی به جای مانده از ان دوران، که نه تنها برای ایران و ایرانیان باید ارزشی بینهایت  داشته باشند، بلکه جزءی از میراث بشری میباشند؛ باید برای نجات این گنجینه ها فکری اساسی کرد. بسیاری از این گنجینه ها بوسیله غارتگران این نظام در طول این نزدیک به 33 سال یا از بین رفته اند و یا تخریب شده اند و یا قاچاقانه و یا با وقاحت تمام در جلوی چشم مردم به تاراج رفته اند و با قیمت هایی دها برابر کمتر از حتی قیمت رایج انها در بازار جهانی اشیاء باستانی  به دلالان وقاچاقچیان بین المللی فروخته شده اند. جای شکرش باقیست که بسیاری از این اثار و گنجینه ها قبل از شروع حکومت غارتگر اسلامی از ایران خارج شده و در موزه های مشهور جهان نگهداری میشوند و از دسترس دستان غارتگر این رژیم در امان هستند.
با توجه به خطرهای گوناگونی که در اینده ای دور یا نزدیک حتما به سراغ کشور مان خواهد امد از قبیل بمباران و تحریم  نفت، میتوان تصور کرد که اولا خود حکومت تبدیل به یک حکومت تمام عیار طالبانی خواهد شد و در نتیجه همان بلایی را بر سر گنجینه های باستانی کشورمان خواهد اورد که طالبان بر سر مجسمه های تاریخی بودا اوردند. همچنین با وقوع بمباران و یا انقلاب و هرج و مرج ناشی از ان بسیاری از اشیاء باستانی به سرقت خواهند رفت و انگاه یا قاچاق خواهند شد و یا در صورت امدن رژیمی جدید از ترس مجازات توسط سارقان نابود و یا مفقود میشوند. بنابر این وظیفه فرهنگی و میهنی همه ما و حتی تمام جهانیان است تا حداقل «گنجینه های منقول ملی» را از دسترس دستان نا اهل حکومت اسلامی در اورده و موقتا تا زمان بعد از سرنگونی این حکومت کثیف به کشور های مطمئن خارجی منتقل کرده  و در موزه ها و یا اماکن مطمئن به امانت گذاشته شود.
و اما یکی از راهکارهای عملی میتواند بدین گونه باشد: ما میدانیم که این غارتگران  حاکم بر ایران هیچ چیز برایشان مهمتر از رنگ سبز دلار نیست و تا که دلار ببینند همه ریش و پشم و تسبیح و امام واسلام و مبارزه با استکبار به یکباره یادشان میرود. بنابراین باید در ازای دادن پول این حضرات را راضی کرد که این گروگان های ملت ایران را که الان در چنگالشان میباشد رها کرده و بدن طریق این گروگان ها را از چنگال اینها نجات داده و به جای امنی انتقال دهیم.
چه کسانی باید دست به این اقدام بزنند؟ تمام افراد و سازمانهای فرهنگی ایران داخل و خارج و همچنین افراد وموزه ها و سازمان های خارجی میتوانند بودجه بگذارند و اعلام امادگی کنند که این  کار را انجام دهند. ایرانیان ثروتمند در خارج میتوانند مثلا با موزه های خارجی یک نوع «جوینت ونچر» انجام دهند و مثلا در ازای انتقال ونگهداری این اشیاء در موزه های خارجی این موزه ها هم میتوانند با نمایش گذاشتن این  اشیاء تاریخی بر بازدید کنند گان خود افزوده و درامد بیشتری کسب کنند. همچنین سازمانهای فرهنگی ایرانیان مقیم در خارج میتوانند بودجه هنگفتگی از ایرانیان ثروتمند خارج جمع اوری کرده و این اشیاء باستانی را از حکومت اسلامی بخرند. البته چون اشخاص معمولا چه ایرانی و چه خارجی همین جوری پول خود را صرف این جور چیز ها نمیکنند باید به انها تضمین داده شود که پولی را که صرف میکنند در اینده از طرف دولت دمکرات اینده ایران مثلا با بهره 10% به انها بازگردانده خواهد شد و در اختیار گذاشتن این پول از سوی انها در حقیقت یک نوع پس انداز با بهره خوب برای انها میباشد.
 این گروه ها و سازمان های ایرانی و خارجی باید سعی کنند که هر نوع اشیاء باستانی را از سردمداران دزد حکومت  اسلامی خریداری کنند. از اشیاء تمدن 7000 ساله جیرفت گرفته تا اشیاء وگنجینه های باستانی که هم اکنون در موزه های ایران نگهداری میشوند. یعنی باید به سردمداران ج.ا گفت: اقای مشاعی اقای حاج فلان اقای پشم و تسبیح اقای دزد بسجی وسپاهی، بیایید به جای اینکه قاچاقی و یا وقیحانه جلوی چشم مردم مانند رفیقدوست و ملا شجونی اثار وگنجینه های ملی را به شیوخ عرب و قاچاقچی های بین المللی بفروشید ما خودمان به همان قیت و بیشترش اینها را از شما میخریم. مثل بچه ادم هر چه را که میخواهید تاراج و حراج کنید دسته بندی و طبقه بندی کنید وبگذارید توی کشتی وبفرستید به ادرس ما در اروپا وامریکا و ما خودمان دلار ویورو میگذاریم تو حسابهایتان در خارج یا نقد در دوبی و ایران یا هر جا خواستید بهتان تحویل میدهیم. البته باید توجه داشت که چنانچه تحریم بانک مرکزی ونفتی برقرار شود و دستشان از درامدهای صدها میلیارد دلاری نفت قطع شود، مسلما حاضر خواهند شد که در ازای دریافت مبالغ بسیار کمتری این اشیاء را رد کنند و از کف بدهند. اما باید در نظر داشت که ریسک انکه در اثر وقوع جنگ وغیره خارج کردن این اشیاء دیگر از همین طریق هم بسیار مشکلتر وحتی نا ممکن  شود بسیار بالا میرود. پس بنابر این باید برای نجات میراث تاریخی و ابروی کشور ایران هر چه زودتر دست به کار شد و این مهم را انجام داد.

هیچ نظری موجود نیست: