۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

تشکیل شورای موقت ملی در خارج..... چگونه؟.....

پیشنهادی برای تشکیل شورا ودولت ملی موقت ایران در خارج.

ا. چند نفر از ایرانیان مقیم خارج (حداقل 3 نفر)  که هدف اصلیشان سرنگونی جمهوری اسلامی است و به اصول دمکراسی اعتقاد کامل دارند با هم تماس گرفته و موجودیت خود را اعلام  و هدف اصلی را هماهنگ کردن  مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی اعلام کنند. از انجایی که در حال حاضر هنوز  هیچکس را سراغ نداریم که پا در این راه گذاشته باشد، مسلما هر ایرانی که این اعلام را بکند، محق است که این شورا را تشکیل دهد.
2. این شورا اعلام کند که هر ایرانی که دارای این هدف باشد میتواند به این شورا ملحق شود وتصمیمات این شورا با رای اعضای ان با حق رای هر عضو یک رای، اتخاذ میشود.
3. از روز اول تشکیل، این شورا باید با ایجاد یک وبسایت و دستگاه فاکس قوی اعلام کند که ایرانیان بویژه انها که در خارج ساکنند (چون بدون خطر و ازادانه میتوانند رای خود را ارسال کنند)  میتوانند رای خود را به اعضای شورا و کسانی که میخواهند وارد این شورا بشوند از این دو راه و یا با نامه، ارسال کنند. بدین ترتیب پس از انکه تعداد اعضا محدود شد، به طور دائمی افرادی از اعضا که رای کافی میاورند و کاندیدا هایی که رای کافی میاورند میتوانند ابقا شوند ویا  جدید وارد شوند واعضایی که کم رای اورده اند باید بروند. بدین ترتیب اعضا دائم در حال ابقا و یا عوض شدن  هستند والبته کسانی  که خوب کار میکنند مدت زیادتر ویا دائما در شورا میمانند.
4. تایید این شورا به طور دائم واز دو طریق توسط مردم صورت میگیرد: الف. رای ایرانیان درون و برون مرزی از طریق فاکس  وایمیل و نامه سفارشی.   ب. مردم در ایران علاوه بر روش های فوق تا ان حدی که ممکن است، با حضور خود در خیابانها و با اکسیون های نمادین و هماهنگ شده ولی بی خطر مانند اکسیون توضیح داده شده زیر عنوان نهضت کیف.
5.  چه تدبیری میتواند ما و حکومت های جهان را قانع کند که رای گرفته شده معتبر است؟ رای گیری به طور اکسیون های نمادین چنانچه هماهنگ انجام شوند وفیلمبرداری وغیره انجام شود از نظر علم  امار معتبر هستند. برای معتبر بودن رای گیری از طریق فاکس وایمیل برای انکه مشکلات لجستیکی مانند چاپ ورقه رای، برپایی محل رای وغیره را نداشته باشیم؛ تنها راه عملی فعلی اینست که با چسباندن رای مان به کارت شناسایی ثابت کنیم که این رای شخص من نوعی، بوده است. با ارسال ان از طریق امکانات الکترونیکی هم مشکل عدم حوزه های رای گیری حل میشود. ملحق کردن رای به کارت شناسایی هم اینگونه صورت میگیرد که اول از پاسپورت ویا کارت ملی خود یک کپی روی برگ کاغذ میگیرید. روی جای سفید باقی مانده در زیر کاغذ کپی رای خود را مینویسید (بدون خط خوردگی). این برگ کاغذ را یا با پست سفارشی میفرستید یا ان را اسکن میکنید و با ایمیل میفرستید و یا با فاکس میفرستید. در دفتر شورای ملی هم شماره کارت های شناسایی همه به کامپیوتر داده میشود. یک برنامه ساده هم شماره هایی که چند بار نوشته شده اند را حذف میکند و با این عمل هم اطمینان میکنیم که هر کس یک رای داده است.
6. اعضای این شورا باید بدانند که برای حکوت کردن انتخاب نشده اند  بلکه فقط برای براندازی جمهوری اسلامی وبه دست گرفتن موقت زمام  امور کشور و برگزاری انتخابات کاملا ازاد در هر شرایطی مثلا 3 ماه پس از سقوط جمهوری اسلامی. بنابر این خواهش میکنیم اعضای ای شورا به فکر نوشتن قانون اساسی جدید نیافتند و دعوای اینکه حزب من بهتر است یا ایدئولوژی من بهتر است را کاملا به کنار بگذارند. هدف باید فقط رهایی خاک ایران ازچنگال رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی و جلوگیری از اسیب رسیدن به مردم و سرمایه و خاک ایران تا سرنگونی جمهوری اسلامی باشد.
7. از اعضای سازمان مجاهدین خلق باید در خواست شود که از شرکت در این شورا به دلایل زیر جدا خودداری کنند: الف. زیرا این سازمان به دمکراسی اعتقادی ندارد. یکی از اثباتات این موضوع: امده اند سر خود رئیس جمهور(خانم مریم رجوی) برای ایران انتصاب کرده اند. ب. هنوز در لیست سازمان های تروریستی  دولت امریکا هستند. پ.  به شدت بر ایدوئولوژی سازمانی تکیه دارند وایئولوژی با دمکراسی جور نمیشود. ت. با جنایت کارترین دیکتاتور فرن یعنی صدام حسین همکاری وبه خاک کشورشان حمله کرده اند . ث. اکثر  قریب به اتفاق طرفدارانش در خارج از کشور هستند و در صورت رای گیری در خارج از کشور، رای بیشتری میاورند به نسبت ان حالتی که همه مردم ایران میتوانستند در رای گیری شرکت کنند.
8. اعضای این شورا سعی کنند بر تکیه بسیار کردن روی واژه هایی مانند سکولاریسم واپوزیسیون خودداری ورزند. زیرا اولا باعث رمیدن قشر کم سواد میشوند. دوما از موضوع اصلی یعنی سقوط رژیم افکار را منحرف میکند. این هم معلوم است که دولت بعدی ایران جدا از دین خواهد بود. زیرا کشور ایران از معدود کشور هایی است که حکوت مخرب دینی را 32 سال تجربه کرده است. واژه اپوزیسیون هم قابل کاربرد در دمکراسی های واقعی میباشد. یعنی حزبی که در انتخابات شکست خورده و میخواهد در انتخابات بعدی پیروز شود. ما در ایران نه انتخاباتی داریم ونه شانسی برای شرکت مخالفان وجود دارد. در ضمن اپوزیسیون ایران بیش از 90% مردم ایران هستند که خواهان سرنگونی رژیم هستند. در حقیقت اپوزیسیون ایران اکثریت قریب به اتفاق هستند که حق حکومت انها به وسیله اقلیتی دزد و خونخوار غصب شده است.
9. اعضای این شورا باید بدانند که وظیفه اصلیشان سرنگونی جمهوری اسلامی است. نه پولی در این کار هست ونه هیچ احمقی فکر میکند که دوباره میشود پس از سقوط جمهوری اسلامی بساط دسکتاتوری راه انداخت و دزدی کرد. بنابر این صداقت کامل  واحترام به هم رزمان و ملاک قرار دادن رای مردم باید دستور عمل هر عضو باشد.
10. برای کاندید شدن نباید فردی حتما علامه دهر باشد ویا علوم سیاسی خوانده باشد. هر فرد صادق عادی باید بتواند کاندید شود. البته اینطور نباشد که برخی بخواهند برای مسخرگی کاندید شوند ویا یک فردی که سواد خواندن ونوشتن هم ندارد.
نتیجه: با این روش تشکیل شورای ملی بسیار راحت میشود. زیرا همه مشکلات وموانع تشکیل ان به گونه ای ماهرانه از سر راه برداشته میشود و بهانه ای برای کسی نمی ماند. از همه مهمتر اینکه اعضای این شورا به صورت سیال انتخاب میشوند. یعنی در هر مقطع زمانی میتوانند عضوهای تازه انتخاب شوند وبه این شورا راه یابند و اعضای انتخاب شده ممکن است در صورت رای کم اوردن شورا را ترک باید بکنند. جزئیات را خود اعضای شورا بررسی میکنند ودر ایین نامه داخلی شورا مینویسند.
  

هیچ نظری موجود نیست: