۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

با رفراندوم در باره جمهوری اسلامی توانایی خود را محک بزنیم

  از انجایی که نا مشروع نشان دادن رژیم جمهوری اسلامی یکی از مهمترین وظایف ماست، پیشنهاد میشود که حداقل ایرانیان خارج از کشور تمام تلاش خود را بکنند که یک رفراندوم در باره جمهوری اسلامی بطور گسترده وقابل قبولی انجام دهند. اگر که ما در انجام این کار تعلل بکنیم، مطمئنا در اینده ای دور یا نزدیک مجبور میشویم این کار را اجبارا انجام دهیم. این رفراندوم قابلیت های لجستیکی ما را هم نشان میدهد . از این لحاظ که اگر بشود این رفراندوم را با موفقیت انجام داد، به همین روش میتوان انتخابات دولت ملی را هم انجام داد.
خواهشمندیم هر که راهکار واقعا عملی ای میتواند در این مورد ارائه دهد دریغ نکند.
یک پیشنهاد اینکه یکی یا گروهی از ایرانیان دلسوز دفترهایی را در شهر های بزرگ اروپا وامریکا اجاره کنند ویا از خودشان  برای جمع اوری رای ها از طریق ارسال پستی اختصاص دهند. با داشتن یک ادرس پستی ایرانیان مقیم خارج میتوانند رای خود را به این ادرس ها در کشورهای محل اقامت خود بفرستند.
برای معتبر بودن رای گیری یک راه عملی اینست که ایرانیان با گرفتن یک کپی از یک صفحه خالی از گذرنامه خود که شماره پاس در ان خوانا باشد روی یک برگ کاغذ اولا: محرز کنند که این رای را یک شخص ایرانی داده است. دوما اینکه با وارد کردن شماره این رای ها در یک کامپیوتر میتوان رای های دو باره را تشخیص داد وحذف کرد. مهم اینست که رای خود را  در جای خالی زیر کپی بنویسید که کاغذ و رای در یک صفحه ولا ینفک باشند. با این روش یک برگ رای معتبر ایجاد میشود. دیگر احتیاجی نیست که افراد خودشان به حوزه های رای گیری بروند که برپایی انها هم بسیار مشکل میباشد. امکان هر گونه تقلبی هم سلب میشود. فقط در موقع باز کردن رای ها باید مثلا ناظران بیطرف حضور داشته باشند و بهتر از ان در صورت امکان پاکتهای رای در حال روشن بودن دوربین ویدئو وفیلبرداری ویدئویی باز و رای ها خوانده شوند.
اگر که واقعا ایرانیانی که امکانش را دارند این همت رابکنند و ادرسی هایی را اعلام کنند که  هر یک از انها امکان نگهداری مثلا 10000 پاکت محتوای رای را هم داشته باشد به احتمال زیاد ایرانیان فعالانه در این رفراندوم شرکت میکنند. رای گیری هم میتواند در مدت مثلا یک ماه انجام شود ودر برخی از کشور ها هم میتواند زودتر و در برخی دیگر دیرتر شروع شود.
البته ما پیشاپیش میدانیم که نتیجه این رای گیری 99% رای "نه" به جمهوری اسلامی خواهد بود. هدف اما اینست که ما این رفراندوم را معتبر انجام دهیم  و نتیجه ان را برویم مثلا بگذاریم روی میز پرزیدنت  اوباما!

هیچ نظری موجود نیست: