۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

ایا اول مرغ وجود داشته است یا تخم مرغ؟

پاسخ دادن به این سوال به همان اسانی است که بپرسیم: ایا اول تخمک وجنین وجود داشته یا جانوران پستاندار؟
گروهی از مردم که معتقد به افرینش تمام موجودات بوسیله خداوند هستند، میتوانند این تصور را بکنند که خدایی که تخم مرغ را می تواند با این خاصیت و دی. ان. ای موجود دران  بیافریند که با 20 روز داشتن دمای مناسب از ان یک جوجه درمی اید، حتما قادر است که همان خود مرغ را اول خلق کند که بعدش ان مرغ بتواند تخم بگذارد و نسل مرغ ها را در روی کره زمین بوجود اورد. علاوه بر ان خدا میبایستی که دو تخم در ابتدا میافریده که از یکی مرغ و از دیگری یک خروس بیرون میامده. پس در اینجا طرف داران افرینش باید قانع شده باشند که اول مرغ و خروس افریده شده اند ونه تخم مرغ همانگونه که اول میش وبره افریده شده اند ونه تخمک وجنین گوسفند.
گروهی از مردم که به نظریه تکامل و اولوشن اعتقاد دارند باید پاسخ این سوال برایشان ساده تر باشد. بر پایه این نظریه تمام حیات در اقیانوس ها بوجود امده واولین موجودات زنده تک سلولی ها بوده اند. این موجودات در ابتدا ازدیاد خود را از طریق تکثیر شدن سلول ها و تجزیه شدن به چند، انجام می داده اند. کم کم که موجودات کامل تری از این تک سلولی ها به وجود امده اند دستگاههای تناسلی در بدنشان به وجود امده و از طریق تخم گذاری به تکثیر نسل پرداخته اند و در مراحل بعدی در همان دریا ویا بعد از انکه جانورانی شکل یافته و به خشکی امده اند، یا همان راه تخم گذاری را ادامه داده اند ویا ان را کامل تر کرده اند و تخمها را در بدن خود پرورش داده اند و بچه زنده و کامل زاییده اند. در اینجا هم می بینیم برای اینکه یک جانور بر حسب شرایط محیط بخواهد به جانور دیگری تبدیل شود باید شرایط روی جانور زنده اثر بگذارند تا او بتواند به تدریج دی. ان. ای سلولهای خود را تغییر دهد و به تدریج به موجود دیگری تبدیل شود. غیر قابل تصور است که یک جانوری در دریا تخم گذاشته و تخم هایش تبدیل به تخم های یک جانور دیگر شده باشند. پس فقط اگر این موضوع را قبول کنیم که اول تک سلولی ها وبعد در عرض میلیون ها سال به هم پیوستن این سلولها و ایجاد جانوران پیشرفته تر مرحله به مرحله، پروسه به وجود امدن حیات بوده است، این هم چیزی کاملا بدیهی است که این موجودات اول به وجود امده وسپس تولید نسل کرده اند.
در مورد مرغ و تخم مرغ یک دلیل منطقی ساده تر هم وجود دارد که مرغ جلوتر بوده است. میدانیم که بین 50 تا 90 در صد از پرندگان پرندگانی هستند که جوجه هایشان چند هفته و چند ماه باید به وسیله پدر و مادرشان تغذیه شوند تا بتوانند با تکیه بر خود به زندگی ادامه دهند. پس اگر که اول تخم پرند گان بوده است و بر اثر گرما از انها جوجه در می امده است، بخش اعظمی از پرندگان بدون وجود والدین در همان چند روز اول از گرسنگی میمرده اند و ما در جهان کنونی تنها می بایستی پرند گانی را روی کره زمین میداشتیم که جوجه هایشان مانند مرغ و شترمرغ از همان اول تولد خود کفا میباشند.
اصلا معلوم نیست که این موضوع واقعا بین دانشمندان واقعا مسئله ای حل نشده بوده است ویا اینکه انها خواسته اند امتحان کنند که تا چه مدت میتوانند مردم عادی روی اینچنین مو ضوع ساده ای در نا اگاهی بگذارند و در حقیقت مردم عادی را با ان فیلم کنند.

هیچ نظری موجود نیست: