۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

یک قدرت عظیم که مردم دارند و از ان استفاده نمیکنند.

این قدرت در عصر اینترنت وفیسبوک قدرت رای ونظر دادن از طریق اینترنت میباشد. ما مشاهده میکنیم که مثلا کاربران اینترنتی ایرانی چه در داخل و چه در خارج مثلا به صفحه فیسبوک «پارازیت» حدود 600000 نفر مراجعه میکنند و در انجا کامنت هم مینویسند، اما دریغ از اینکه یک وبسایت و صفحه ای در شبکه های اجتمایی بخواهند یک رای گیری اینترنتی در مورد یک موضوع مهم سیاسی بکنند؛ همیشه تعداد بسیار کمی در ان شرکت میکنند. حالا فرض کنید که مثلا یک سایت بیاید یک رفراندوم در باره جمهوری اسلامی راه بیاندازد محال است که حتی 10000 نفر در ان شرکت کنند. درحالیکه حقیقتا  یک کلیک زدن بسیار ساده تر از کامنت نوشتن میباشد. حال شاید مردم فکر میکنند که شرکت در ایینچنین رفراندوم های اینترنتی فایده ای ندارد. مسلم است اگر تعداد کمی شرکت کنند این موضوع درست است. اما اگر کمی با کسانی که علم امار واحتمالات را خونده اند صحبت کنید به شما خواهند گفت که شرکت انبوه در چنین همه پرسی هایی تقریبا به اندازه رای گیری رسمی و دولتی در یک حکومت دمکراتیک ارزش دارد. مثلا همین رفراندوم در باره ج.ا اگر حداقل 100000 نفر در ان شرکت کنند و نتیجه اش را هم همه میدانیم که بیش از 90% رای منفی به ج.ا خواهد بود، مسلما چنان وزنه عظیم بین المللی ای پیدا میکند که میتواند ج.ا را کاملا زمینگیر کند. این نتیجه را مثلا میتوانیم به سازمان ملل بفرستیم، به نمایندگان روسیه وچین در این سازمان بفرستیم و و و. ایا میدانید که علاوه بر غارتگری خود سردمداران ج.ا، بیشترین خسارت را به ثروت ملی ایران نه کمک به حماس و لبنان بلکه عدم استفاده بهینه از منابع زیرزمینی به دلیل وجود نحس ج.ا و دزدی از منابع مشترک زیر زمینی با همسایگان عرب و روسیه و جمهوری های دور بر دریای خزر توسط این کشورها ،میزند؟ فراموش نکنیم که علاوه بر این، قرارداد هایی را که ج.ا با این کشورهای سود جو میبندد و سرتاسر مفت فروشی و تاراج منابع ملی ایران هستند، نسل های اینده را هم بدبخت خواهد کرد.
حالا گفته میشود که خود این کشورها هم میدانند که تقریبا تمام مردم ایران مخالف ج.ا هستند. بله این درست است، اما این حکومت چون برای این کشور های سودجو انقدر سود دارد همه  خود را به کوچه علی چپ میزنند.  اگر ما همچنین رفراندوم اینترنتی را برگزار کنیم و شرکت گسترده در ان باشد، حداقل سودی را که میبریم اینست که در زمان حال میتوانیم به کشوررهای سودجو اخطار بدهیم که قرارداد بستن با این حکومت مردود است و پس از سرنگونی ج.ا هم مسلما راحتتر میتوان این قراردادها را ملغی کرد.
از این جهت خواهش میکنیم که وبسایت هایی که امکانش را دارند این رفراندوم ساده را راه بیاندازند و همه ایرانیان وطن دوست به عنوان یک وظیفه ملی در ان شرکت کنند. اگر این رفراندوم برگزار شد و کسی  غش ومرضی داشت وخواست ایرادی بگیرد مسلما ما پاسخ های منطقی برایش داریم. واقعا برخی اوقات ادم فکر میکند نیروهایی نامرئی مردم ایران را هیپنوتیزم کرده و انها را از چنین اقدامات ساده وکارگشایی باز میدارند. 

هیچ نظری موجود نیست: