۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

چگونه انتخابات مجلس اخوندی را "تحریم فعال" بکنیم.

از جمله پیشنهاداتی که در این مورد امده است اینست که مردم در روز انتخابات در خانه هایشان بمانند و به شهر یک شکل کامل خالی و خلوت بدهند.
البته این پیشنهاد خوبی است، اما ممکن است بسیاری از مردم به ان توجه نکنند و ان اثری که ما میخواهیم  نمایان شود، به گون واضحی مشهود نشود.
یک روش بهتر میتواند ترکیبی ازاین روش و تراکت نویسی باشد. بدین ترتیب که مردم در روز انتخابات تا میتوانند سعی کنند تمام روز را در خانه بمانند و فقط یک مدت کوتاهی به خیابان اصلی واباد و پررفت وامد محله خودشان امده و رای "نه" خود به ج.ا  را نوشته و کف پیاده روها و در و دیوار را  پر از تراکت های شعار نویسی شده کنند. امید است که ساعت 2:00 بعد از ظهر برای امدن سریع به خیابان ها و انجام این عمل مورد قبول شهروندان قرار بگیرد. پس از انجام این عمل و فیلمبرداری از خیابان های پر از تراکت، میتوان دوباره سریعا به خانه ها برگشته وخیابان ها را خالی و خلوت کرد. یک ساندویچی و نوشابه ای هم خواستید میل بفرمایید تا ساندویچی ها هم یک کاسبی ای در این روز کرده باشند.
در همین رابطه:
ما باید یک سیستم اطلاع رسانی ساده و کارامد ایجاد کنیم.
روز 25 بهمن را میتوان به یک "رفراندوم خیابانی" تبدیل کرد.

۴ نظر:

آزاد گفت...

یک پیشنهاد برای ۱۲ اسفند, تحلیل و پردازش بشه اگه احساس می کنین مفیده, لطفا اطلاع رسانی و حمایت بشه:
12 اسفند، سیزده بدر مدنی:
در روز ۱۲ اسفند همه مردم مانند روز طبیعت و سیزده بدر در اعتراض به برگزاری انتخابات فرمایشی حاکمیت شهر رو ترک کنند و همه به کوه و طبیعت و و بعضا پارکهای بزرگ شهر بروند. به این صورت اولا همه سبزها یکدیگر را پیدا خواهند کرد انرژی شان را باز خواهند یافت دوم اینکه عظمت مخالفین را بار دیگر به رخ حاکمیت حتی پس از نزدیک 3 سال و کلی بوق و کرنای مرگ جنبش سبز خواهیم کشید. سوم اینکه به کسانی از حامیان حاکمیت که تعداد مخالفین را کم می پندارند عظمت آنها اثبات خواهد شد. ۱۲ اسفند را تصور کنید که همه بجای اینکه به سمت صندوقهای رای هجوم برند به سمت بیرون شهر و تفرجگاهها هجوم می برند. فیلمهای اونروز هم که از این اجتماعات و تجمعهای مردم بیرون بیاد انعکاس وسیعی از روی گردانی مردم از انتخابات فرمایشی در رسانه های جهان خواهد داشت. ما باید با دفعه های قبل متفاوت باشیم. سکوت و خانه نشینی بازی در زمین حاکمیت و به نفع حاکمیت است تا نمایش خود را با شانتاژ رسانه ای که در آن تبحر بسیار دارد کامل کند.حاکمیت در مواجهه با این وضعیت کاملا گیج خواهد شد. چون نمیدونه باید چیکار کنه, چون بزور نمیتونه به مردم بگه شما نمی تونین نرین کوه و ….

آزاد گفت...

البته بعضی دوستان مخالفند و خانه نشینی رو توصیه می کنند. به نظر من خانه نشینی یه جور انفعاله و حاکمیت هم خوب بلده از این انفعال استفاده کنه و با خیال راحت بازی خودش ر دربیاره و برای خودش فیلم و … دربیاره و انتخابات رو پرشور نشون بده. ما باید نشون بدیم شور واقعی اون روز در خارج شهر و در کوهها و دشتها و در میان مردمی است که در اعتراضی واقعی و غیر انفعالی شهر رو خالی از سکنه کردند. البته در عین حال معتقدم ما باید تا قبل اون روز به یک اجماع برسیم و همه با هم، همون کار رو انجام بدیم یا همه خونه بمونیم و در شهر سکوت حاکم بشه و یا همه شهر رو در اعتراض به انتخابات فرمایشی خالی از سکنه کنیم و همدیگر رو دوباره پیدا کنیم که این یکی از بزرگترین مزایای اون هست. ولی در خانه نشستن ما یکدیگر را پیدا نخواهیم کرد.انشقاق در اون روز از قدرت واقعی ما خواهد کاست و به نفع حاکمیت خواهد بود.لطفا دوستان با هم اندیشی در شبکه های مجازی به یک اجماع واحد برسند تا بعد بتونیم خبررسانی کنیم. بجنیم که داره خیلی دیر میشه. من مفصلتر در این باره خواهم نوشت. امیدوارم کلمه به عنوان یک مقاله منتشر کنه.
به امید ایرانی آباد و آزاد و سربلند
و پیروزی جنبش سبز در چارچوب جنبشی مدنی، عقلانی، منطقی و مسالمت آمیز.

آزاد گفت...

البته بعضی دوستان مخالفند و خانه نشینی رو توصیه می کنند. به نظر من خانه نشینی یه جور انفعاله و حاکمیت هم خوب بلده از این انفعال استفاده کنه و با خیال راحت بازی خودش ر دربیاره و برای خودش فیلم و … دربیاره و انتخابات رو پرشور نشون بده. ما باید نشون بدیم شور واقعی اون روز در خارج شهر و در کوهها و دشتها و در میان مردمی است که در اعتراضی واقعی و غیر انفعالی شهر رو خالی از سکنه کردند. البته در عین حال معتقدم ما باید تا قبل اون روز به یک اجماع برسیم و همه با هم، همون کار رو انجام بدیم یا همه خونه بمونیم و در شهر سکوت حاکم بشه و یا همه شهر رو در اعتراض به انتخابات فرمایشی خالی از سکنه کنیم و همدیگر رو دوباره پیدا کنیم که این یکی از بزرگترین مزایای اون هست. ولی در خانه نشستن ما یکدیگر را پیدا نخواهیم کرد.انشقاق در اون روز از قدرت واقعی ما خواهد کاست و به نفع حاکمیت خواهد بود.لطفا دوستان با هم اندیشی در شبکه های مجازی به یک اجماع واحد برسند تا بعد بتونیم در هفته تبلیغات خبررسانی کنیم. بجنیم که داره خیلی دیر میشه. من مفصلتر در این باره خواهم نوشت.
به امید ایرانی آباد و آزاد و سربلند
و پیروزی جنبش سبز در چارچوب جنبشی مدنی، عقلانی، منطقی و مسالمت آمیز.

ناشناس گفت...

من هم معتقدم مثل 13 بدر همه به خارج از شهر برویم.در طول مسیر جاده را با نماد های سبز سبز کنیم یا در طول مسیر شعار یا سرودهای ملی بخوانیم برای هر شهر یک گردشگاه طبیعی خارج از شهر را معرفی کنیم تا همه به آنجا بروند در آنجا که احتمال حضور نیروهای امنیتی کم است برویمو آنجا سبز کنیم یا سرودهای ملی بخوانیم یا شعار بدیم البته صورتمون را بپوشونیم هم به خاطر سرما هم به دلایل امنیتی که عکسمون را مزدوران حکومتی نگیرند و در زمستان گردشگاهها را سبزسبز کنیم و بگیم به کوری حکومت زمستون هم بهاره. برای تهران مثلا دربند یا توچال برای شیراز سپیدان برای اورمیه اطراف دریاچه وووووووو